Pris Kr. 7990.00,-
- Produsentens egne hjemmesider
|
250w elsykkel med børsteløs motor
En utrolig grei elekstrisk sykkel som gir deg den inspirasjonen du trenger for å sykle. Tenk deg at det alltid hadde vært kraftig mevind og ettersom bakkene ble brattere og brattere så fikk du stadig mere og mere skyvehjelp. Slik er det å sykle denne sykkelen. For min del får jeg nå samme mosjon som ved en vanlig sykkel, bare at nå går det så mye fortere, jeg mister ikke motet og angrer på at jeg tok sykkelen om det blir litt motbakke eller motvind. Selv om jeg kjenner at nå kommer snart melkesyra, så roer jeg bare helt ned eller stoppe tråkkingen men nyter likevel at sykkelen fortsatt holder bra fart videre. I praksis har jeg nå garantert syklet mere sisste år enn jeg gjorde på de 10år får dette. Min far er også veldig fornøyd med sykkelen som helt klart er et veldig holdbart og greit produkt. Enkelt å putte i laderen av og til, er ellers som en vanlig sykkel å se til. Motoren på 250w ligger inni senter av bakhjulet og er børsteløs elektronsisk styrt med veldig høy virkningsgrad. Holdbar og uten slitasjedeler. MÅ PRØVES www.xelent.no 90061191 Det vedlikeholdsfrie Gelebatteriet Pb (2*12v 10a)som enkelt kan taes med inn for for lading om man ikke ønsker å gjøre dette der hvor sykkel står parkert. Sete har hendel for å vippe opp setet slik at batteriet kan trekkes rett opp. Batteriet har lås for å sikre at dette ikke blir stjålet.
Hva koster en slik sykkel?
Her kan du se hva el-sykkel.no tar for sine sykkler. Her kan du se hva wisperbikes.no tar for sine elektriske sykler. Her ser du hva boreios tar for sin elektriske sykkel.
Motor: 250 watt børsteløs og vedlikeholdsfri 24V Lader: 24v 1,8A CE Batteri: batteri 24V 8Ah, låsbart plug and play Rekkevidde: 20-45 km alt etter hvor mye man tråkker. Maksimal hastighet: 25 km/t ( sykler man eller renner fortere så lades batteriet ) Vekt: 29 kg Gir: Shimano 6 Speed Ramme: Håndsveiset aluminiums ramme. Gaffel foran: Gaffel med demper. Bremser: Bak: standard bremse klosser Foran: standard bremse klosser. Bagasje brett og kurv forran. Pedaler: Sort "non-slip” i aluminium Dekk og slanger: 26" Sykkelstøtte: Krafig sykkel støtte Lys: Elektrisk lys foran Med reflektor. Setepinne: Med fjæring El-sykkel Elektrisk sykkel er et fantastisk fenomen. En elektrisk sykkel er en sykkel med hjelpemotor. Sykkelen brukes som en vanlig sykkel, men den får hjelp av motoren når pedalene tråes rundt. Det vil si at motoreffekten opphører når du slutter å trå, eller bremser. Maksimal motorstøttet hastighet er 25 km/t. I landskap med mye motbakker, kjennes effekten kort og godt hel herlig! Desto mere motbakke, desto mere skyvkraft får du. I en bakke hvor jeg normalt strever meg opp på 1gir så kan jeg nå sitte å sykle opp på 6gir helt da farten raskt økes igjen i toppen av bakken. Ned bakker så bremser sykkelen ved å lade batteriet, progressivt ettersom farten øker over 25km/t.Sykkelen er perfekt som jobbsykkel, du ankommer raskt uten å bli svett! El sykkelen kan spare deg for en god del penger, eneste driftskostnad er lading av batteriet.Du trenger ingen penger til drivstoff eller parkometer. Fordeler ved å annskaffe el sykkel: - du får mosjon - du kan sykle et ærend uten å bruke for lang tid - du sparer penger - du er miljøvennelig - du finner alltid parkeringsplass - du kommer frem fortere - du har det kjempegøy Lovgivning: For å unntas registreirng hos vegmyndighetene må en elektrisk sykkel oppfylle følgende: - motoreffekten må ikke overstige 250 watt - motoreffekten må opphøre når man slutter å trå pedalene rundt - motoren skal ikke ha effekt når hastighetn er over 25 km/t - motoreffekten kuttes når bremsene benyttes Oppsummering: Elektriske tråsykler som tilfredstiller de ovennevnte kravene kan benyttes som konvensjonelle sykler. Hvis man ønsker at denne sykkelen skal gå inn under kravene over, er det bare å kutte ut speefunkjonen på styret, altså den som gjør at man nå kan kjøre uten å tråkke. |